Schrijf mee!
« »

Column, Communicatie, Maatschappij, Mensen

Boer zoekt opvolger

21 februari 2020 | 120w | Luc Verschuren | 3

Zoals niemand het edele vak van schoenmaker wil beoefenen, zoekt menig boer tevergeefs een opvolger. Schoenen komen en masse via AliExpress en kosten niet meer dan € 25. Voor die prijs worden ze ook nog thuisbezorgd. Maaltijden laten thuisbezorgen neemt reeds een vlucht in de grote steden. Het platteland vol unieke parels dreigt tot verloren gebied te degraderen. Ambachtslieden zoals loodgieters kunnen als zzp’er de hoofdprijs rekenen. De boer zit in de hoek waar tegenwoordig klappen vallen. Absurde milieueisen maken het dagelijks werk schier onmogelijk. Het kapitaal zit muurvast in de stenen van de boerderij. Bedrijfsopvolging zoals vroeger normaal was, valt straks enkel nog te lezen in de geschiedenisbestanden. Alphabet Inc. doorbreekt wederom de grens van wat eigenlijk helemaal niet kan.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Luc Verschuren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

20 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »