Schrijf mee!
« »

Eten & drinken

Wintervriend

22 november 2019 | 120w | Han Maas | 1

Prachtig! Zowel kleur als structuur. Het ‘lijf’ van de rodekool bestaat uit bladeren die op schubben lijken. De buitenste snijd ik wel weg, die worden nooit gaar. Het mes doet verder piepend zijn werk. Er horen kruimige aardappels bij, die straks met de kool tot een homogeen geheel gestampt worden. Lekker veel, want een kliek is niet te versmaden, anders dan de overdrachtelijke negatieve betekenis: ‘vriendenkliek’, net zoals de ‘bal gehakt’, die erbij hoort. Daarom zijn de harde stukken niet welkom, die liggen zwaar op de maag.
Een appeltje en kruiden erin en natuurlijk kruidnagel. Niet te veel anders breekt het je op. Azijn en voor de balans wat suiker.
Geduld, laat het maar lekker gaarkoken in eigen, kruidig sop.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »