Schrijf mee!
« »

Column, Cultuur, Maatschappij, Mensen, Politiek

Weinig, minder, minst

13 september 2019 | 120w | Han Maas | 1

Een verwilderde populist staat voor het hekje. Het moet allemaal minder, is zijn overtuiging. Maar je ziet, het wordt alleen maar meer.
Al jaren verrekt hij zijn liezen bij een spagaat tussen vrijheid en de beperking daarvan door die overtuiging. Iedereen bemoeit zich ermee, ook die dat niet mogen. Wat heeft hij nu eigenlijk gedaan? Hij kent geen hebzucht, hij wil juist minder.

Voor een schoolhek lijkt er niets aan de hand. Kinderen spelen en gaan naar binnen. Erachter wordt onze naoorlogse vrijheid misbruikt. Kinderen die nog niet weten wat ze willen, wordt het verkeerde geleerd.
Weinig haat wordt tegenstrijdig vergroot door minder. Wordt het overtroffen door minste, dan nog blijft het bestaan. De voedingsbodem voor de depressiejaren van weleer.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »