Schrijf mee!
« »

Fictie, Maatschappij, Mensen

Terugdenken om vooruit te kunnen

17 december 2019 | 120w | Han Maas | 0

Mijn bagagedrager is te klein, of mijn tas is te groot en te zwaar. Dat kan ook.
Ik knijp in mijn handremmen. Door de regen gaat dat moeizaam. Mijn tas is voor de tweede keer onder mijn snelbinders zijwaarts naast mijn achterwiel gezakt. Snel bind ik de tas weer vast. Om een hogere versnelling te schakelen moet ik eerst terugtrappen.
Een wiskundeproefwerk, een last op mijn schouders. Vermanende woorden van de wiskundeleraar als blijkt dat mijn geodriehoek de beknelling door mijn snelbinder niet heeft overleefd.

Met de kerst staat de tijd even gezellig stil. Tijd voor overpeinzing. Bewegen is koken. Zonder stress. Terugdenken om weer vooruit te kunnen.
Klimaat, boeren, vrouwenquotum, duurzaam… Voor de duur van twee dagen even niet.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »