Schrijf mee!
« »

Column, Familie, Maatschappij, Mensen

Niet mijn keuze

15 februari 2019 | 120w | Han Maas | 0

Er is wat in gestopt en eruit gekomen. De eerste keuze was voor mij gemaakt.
De kleuterschool was christelijk. Hoewel wij ‘niets’ waren, was de tweede keuze voor mij gauw gemaakt, want de straat uit en je was er. De lagere school die er letterlijk aan vastzat, was hierop een logisch vervolg. Evenals de hieraan gelieerde middelbare school.
Een hoop hel over mij heen gekregen; angst werd er gezaaid door leraren die beter waren dan ik, maar zo liefdevol christelijk dat ze me gedoogden.
Toch veel geleerd, het christelijk onderwijs stond goed aangeschreven. Ook over andere godsdiensten, waardoor ik heden ten dage mijn keuze kan maken en in alle vrijheid over het geloof kan schrijven. Nou ja, het christendom dan.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »