Schrijf mee!
« »

Communicatie

Kubelschool

31 maart 2019 | 120w | arjan van essen | 2

Een leskubel, kubel of leersilo is in de onderwijswereld een middel waarin verse lesstof naar de leerling wordt gebracht om daar door betreffende leerling te worden opgenomen.
De kubel heeft een digitale vorm en software waarmee de lesstof gedoseerd gelost kan worden. Kubels bestaan in diverse inhoudsmaten, ruwweg variërend van enkele regels met een wijze les tot videomateriaal met minuten lang durende instructies.
In het hierbovenstaande stukje heb ik beton vervangen door les en de rest aangepast op ons onderwijsstelsel. Overal stemmen we alles af op de eindgebruiker. Behalve in onderwijsland. Daar bepalen wij nog steeds wat goed is voor de ander. Laten we dat blijven doen. Maar af en toe een beetje mee-ontwikkelen kan geen kwaad denk ik soms.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van arjan van essen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »