Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen

Het vakantiebaantje van Matthijs van Nieuwkerk

21 mei 2019 | 120w | Han Maas | 2

Matthijs van Nieuwkerk heeft vroeg vakantie. En wat doe je in je vakantie? Je neemt een vakantiebaantje. Twan Huys is uit beeld, dus presenteert hij College Tour.
Hij begint met de strafrechtadvocate en straffe ex-rookster Bénédicte Ficq.
Op Matthijs’ vraag waarom ze niet met RTL Boulevard praat, antwoordt Ficq ontwijkend. Haal je de koekoek. Peter R. de Vries, minstens zo arrogant als beiden, is erachter gekomen dat zij Holleeder een valse verklaring wilde laten afleggen.
Ik hoop dat het recht zegeviert. Dat voelt nooit zo als Ficq moordenaars voor eigen eer en glorie verdedigt en voor zichzelf een slotpleidooi houdt door te zeggen dat het ook mensen zijn.
Op haar voorhoofd plakt een sticker: Mijn beroepsdeformatie kan uw rechtvaardigheidsgevoel aantasten.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »