Schrijf mee!
« »

Column, Cultuur, Maatschappij, Mensen

Bodar en Baudet

25 maart 2019 | 120w | Han Maas | 3

De verharde politieke opvattingen van Thierry Baudet lijken uit een stilstaande kubel te komen. De muziek van Michael Jackson is not done, en de NPO nodigt in het tv-programma Buitenhof priester Antoine Bodar uit om over politiek te praten.
Hij heeft een eigen mening, maar die hoor je in een seculiere staat als Nederland niet aan een kerkelijke te vragen. Nou ja, hooguit naar het ‘gepardonneerde kinderpardon’ van zijn baas op het Sint-Pietersplein, die de roomse collega’s van Antoine de hand boven de gestoorde rare petjes houdt.
‘Heb uw naaste lief’ verwarren ze uit lustbevrediging met ‘laat de kindertjes tot u komen’.
Op Baudet hád ik kunnen stemmen, maar wanneer gaat er een rood kruis door het ranzige roomse kruis?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »