Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen

Tulpen uit Amsterdam

6 maart 2018 | 120w | lisette | 5

Ze komen altijd op dinsdagochtend bij elkaar. Ruim dertig mensen uit allerlei delen van de wereld. Wat hen bindt, is dat ze allemaal beter in onze taal willen kunnen praten.
Vandaag worden zij verrast met een zangworkshop, die ook voor hun betrokken vrijwilligers is bedoeld.
Ik ben erbij als vrijwilliger voor NL Doet.
Dat is geen zware klus, ik moet wat stoelen wegzetten en opruimen, en later de gebakjes aansnijden.

Gelukkig kan ik dus ook nog een stukje meemaken van de workshop. Verlegen Chinezen vormen met doorrookte Albanese stemmen prachtige canons.
Dan vraagt iemand in moeizaam Nederlands of we ook een Hollands liedje kunnen zingen. En dus eindigen we daarna met een krachtig, collectief “Tulpen uit Amsterdam”.
Multicultureel samen leven.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van lisette of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

26 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »