Het kan er natuurlijk aan liggen dat ik echt nooit, maar dan ook nooit naar Nederlandse televisie kijk. Af en toe voor wat sporten een kanaal met helaas Nederlandse reclame. Reclame is precies de reden waarom ik die televisie (om van de radio niet te spreken) aan mij voorbij laat gaan. En die sportzender leert mij dat de reclame er alleen maar stompzinniger op is geworden..
Hawaii is ananas. Mexico is maïs. Voor iets Russisch moet je een R spiegelen, alsof dat niet een heel andere letter is. En zo had je dan “zigeuner”. Dat was paprika. Eet men nog wel zigeuner in Nederland?
Goulash met echte Roma- en Sintisaus! Hoort u het ze zeggen? Toch een stukje vooruitgang dan.
Leuk André, politieke correctheid.
Er bestaat nog steeds zigeunersaus;
https://www.leukerecepten.nl/recepten/zigeunersaus/
Volgens mij hebben wij dezelfde genen André. Omdat we niet meer vallen voor wat tweehersencelligen zo fanatiek aanprijzen, worden reclames steeds stompzinniger. Zelfs zó erg dat sommige weer leuk worden.