Schrijf mee!
« »

Fictie, Maatschappij, Mensen

De heer Vreeswijk kijkt niet naar voetbal

20 juni 2018 | 120w | Han Maas | 3

Het Nederlands elftal, het Marokkaans elftal… Het kan de heer Vreeswijk niet schelen wie er meedoet. Het is toch niet zuiver; waarom leest hij nooit het Nederlandse of Marokkaanse elftal? Wat is er mis met die e? Je zegt toch ook niet het Nederlands leger? Maar in zijn paspoort staat bij nationaliteit dan weer wel ‘Nederlandse’. Hij is toch geen vrouw!
Hij, de heer Vreeswijk, vaderlandslievender bestaat er niet: bij alle WK’s en EK’s heeft hij met vader uit volle borst het Wilhelmus meegezongen, in zuiver Nederlands, zich bezondigd aan oranje tompouces. En niet tompoes, zoals wordt aangeprezen in de etalages van de patisserieën. Alsof je het vriendje van Ollie B. Bommel gaat verorberen. Het Nederlands is aan het verloederen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

10 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »