Schrijf mee!
« »

Column, Communicatie, Maatschappij

Appel, Wavin en nu Vegter’s rolletjes

21 februari 2018 | 120w | Joop Rozema | 5

Verdorie, Vegter’s rolletjes is failliet. Een curator neemt de macht over.

Vegter heeft een klassieke fout gemaakt, ze is te snel gegroeid.
Dat is Apple overkomen en anderen na hen. Bij Wavin weten ze daar alles van!

Met snelle groei is parallel vaak meer werkkapitaal nodig en daarmee komt de afhankelijkheid van externe financiers. Je succes keert zich daarna op onverwachte momenten tegen je. Banken kiezen uiteindelijk alleen voor eigen zekerheid en halen dan hun centen terug.

Bij Vegter schijnt een belangrijke Duitse klant de oorzaak te zijn.
Zonde, voor Duitse consumenten en zonde voor het oude bedrijf. Eindelijk krijgen die Duitsers iets lekkers met nieuwjaar en dan verpesten ze het voor ons Groningers.

Hebben we daarvoor de oorlog gewonnen?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Joop Rozema of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »