Schrijf mee!
« »

Column, Communicatie, Cultuur, Maatschappij, Mensen, Politiek, Studie & werk

Internet-boekaniers

4 juli 2016 | 120w | N.D.D. | 4

Het woord van de week is een oud woord met veel verschillende betekenissen. Het betekent onder andere: piraat, kaper, zeerover of vrijbuiter.

De meest moderne piraten vind je vandaag op het internet. Ze proberen handel te drijven, op alle mogelijke manieren.
Dat is goed, zo lang het over legale zaken gaat. Onlinehandel is de toekomst.

Maar er gebeurt veel dat anders en beter zou kunnen. Zo krijg ik al maanden reclame van een medicatie-firma voor vaginale anti-schimmel-tabletten op mijn website. Ik veronderstel dat de internet-boekanier mij deze spam via een tweetbot bezorgt.

Programmeurs van degelijke spambots zouden er een beleefdheidsclausule mogen inbouwen, waar je eerst toestemming moet geven voor plaatsing, met daaraan een geldbedrag gekoppeld, als je de reclame plaatst.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van N.D.D. of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »