Schrijf mee!
« »

Familie, Mensen, Studie & werk

Kapiteinsstok

7 september 2015 | 120w | MarjoHe56 | 4

Uit het maritiem museum van Rotterdam kwamen een paar interessante voorwerpen in onze familie terecht via mijn nicht Joke. Bijvoorbeeld een kapiteinsstok met een ronde knop van koper. Als je daaraan draait, zit er een klein glaasje achter verborgen voor wat sterke drank. De kapitein moest zich zeker moed indrinken tijdens een zware storm?
Voor een verjaardag kreeg ik eens vier bollen die aflopen in grootte, ze staan nog altijd op staandertjes te pronk op een kast in mijn slaapkamer. Ze vertegenwoordigen de sterrenhemel met de zodiak, de wereld met zon en maan, de elementen vuur, aarde, lucht en water en de sterrenhemel met de oneindige ouroboros eromheen. Ze herinneren mij aan een mooie periode van onderzoek, nachtbraken en vriendschap.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van MarjoHe56 of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »