Schrijf mee!
« »

Fictie

Fata Redundo

5 september 2015 | 120w | alfagrl | 6

Het houdt niet op met regenen. Het tuinseizoen is nu wel afgelopen. Bij nacht en ontij door hordes naaktslakken afgekloven stengels van volgens de verkoper tot aan de vorst doorbloeiende eenjarigen dobberen troosteloos in hun potten. Zojuist dreef de pergola van de buren voorbij. Ik fantaseer wat er zou gebeuren als de man van het tuincentrum gelijk zou hebben. Dan ging het nu vriezen en konden we schaatsen op de ondergelopen straten. Weer andere buren zouden alle drijfhout buitmaken en met lawaaierige machines in mootjes maat vuurkorf zagen. Weldra zou de straat blauw staan van de walm die je krijgt als je drijfnat en geïmpregneerd hout verstookt. Gelukkig is het fantasie. Ik bezit geen schaatsen, laat staan een deugdelijk gasmasker.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van alfagrl of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »