Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen

Armlastige Junk

26 oktober 2014 | 120w | G.J. van Gisteren | 7

De economische reuzen wankelen. Binnenkort resten ons alleen nog uitgeteerde mummies, hersenloos strompelend van shot naar shot. Niet samenleven, maar de angst voor een consumptie cold turkey drijft ons voort. Een roes van bezit en status gijzelt ons en wordt continue gevoed door de parasiterende happy few. Schuld is leven, leven is schuld. Schuld aan de banken, schuld aan de één procent, schuld aan het systeem dat de schuldenaars zelf instant houden. Vrijwillige slavernij om bij te kudde te mogen horen.

Kunnen we uitgaan van overvloed, niet schaarste? Wat als ieders welbevinden het sociale minimum wordt? Kunnen we zonder geld? Vast wel. Waarom verandert er dan niets? Omdat ik, net als u, helaas te laf ben om af te kicken.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »