Schrijf mee!
« »

Fictie

Speeddaten

5 mei 2013 | 120w | Joachim Stiller | 7

Haar laatste hoop: deze moderne wijze van contactleggen. Waarom lukt het maar niet een vent te scoren? Academisch geschoold en succesvol marketingmanager. Julie is een lekker wijf, dertiger en gescheiden noch voorzien van kroost.

Ze zucht als ze het naargeestige buurtcentrum binnentreedt. Het lijkt wel een examenzaal. Losstaande tafeltjes met daaraan smachtende medekandidates. De mannen moeten langsparaderen. Ze heeft een soort scoreformulier ontvangen, waarop ze de hunkeraars kan beoordelen.

Twee uur later staat ze buiten. Beoordelen blijkt veroordelen. Een stoet aan stotterende stoethaspels, laagopgeleiden, getatoeëerde macho’s, geboren losers en anderszins kansarmen hebben de revue gepasseerd.

Haar besluit staat vast. Ze blijft happy single. Voortaan date-hoppen. Wel de lusten, niet de lasten.

Later zal ze terugblikkend expliceren: “Ik deed maar wat.â€

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Joachim Stiller of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »