Schrijf mee!
« »

Fictie, Mensen

DHZ Horror

9 november 2013 | 120w | G.J. van Gisteren | 11

Diep in de krochten onder het oude klooster schuifelt een duistere figuur richting operatietafel. Neuriënd rolt hij zijn gereedschapset op tafel uit. In flakkerend kaarslicht begint het lugubere werk. Gracieus danst zijn schaduw over de muur terwijl hij in een vers kadaver zaagt. Hij tilt het schedeldak op, een grijze massa verschijnt.

Pokend met een elektrode begint hij de zoektocht. “Zzzzt,” een hand balt zich tot een vuist. “Zzzzt,” het rechterbeen klappert op de tafel. “Zzzzt,” Niets? Nog eens! “Zzzzt, Zzzzt,” Weer niets of …
Een schim verschijnt en tracht zijn schaduwgestalte te vangen. Een hand beroert zijn schouder. Razendsnel draait hij zich om en mept een kaars van tafel. “Aaarrgh!”

Een hologige, bleke monnik staart hem aan. “Kopje thee, vader-abt?”

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

8 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »