Schrijf mee!
« »

Communicatie, Studie & werk

Vakmanschap

14 mei 2012 | 120w | Fred | 2

”Tsja, het gerucht is de poëzie van de waarheid.” Deze zin heb ik niet zelf in elkaar getimmerd, Nabokov deed dat. Met veel monnikengeduld vond hij de mooiste woorden, maakte daar een zin van, een verhaal. Nu moet ik zeggen dat ik stikjaloers ben op zijn verhalen. Elke keer als ik er een lees, denk ik: ik ga een poging doen.

Zijn vakmanschap doet me denken aan een vioolbouwer. Iemand die uiteindelijk, na jaren geconcentreerd bouwen, repareren en restaureren, zijn vaardigheid heeft verdiend. Ik stel me zijn werkplaats voor: de geur van vurenhout en esdoornhout, vernis. Het gereedschap hangt netjes aan de muur. En natuurlijk heeft hij ideale werkomstandigheden voor zichzelf gecreëerd, stilte en helder licht.

Ja, ik ben stikjaloers.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Fred of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »