Schrijf mee!
« »

Cultuur, Mensen

Sneker Elfsteden ijsbereider weggekocht!

6 februari 2012 | 120w | Defrysk | 1

Het gaat om ijsbereider Eise Goinga uit Loinga. Eise Goinga viel vorig jaar op door inzet en vasthoudendheid, mede omdat hij reeds in mei bezig was ijsgroei te bevorderen met behulp van houtvlotten en experimentele bever-dammen.
Bij de betaalde afdeling van de Canadese Poolijs controleurs is reeds geruime tijd belangstelling omdat bij de Canadese poolcirkel te weinig ijs-aanwas is. Eise heeft verklaard dat hij nog niks heeft gehoord van de professionele Canadese ijs-divisie maar zeker bereid is in een zwaardere afdeling te werken.
Eise heeft ook aanbiedingen gekregen van het Siberische Russische poolgebied; maar het is zoals Eise vorig jaar al zei, “Russen zijn eng en de Canadezen zijn de bevrijders van ons Nederlands grondgebied die de Duitsers hebben verdreven.”

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »