Schrijf mee!
« »

Cultuur, Liefde

Pop versus klassiek

18 augustus 2012 | 120w | Arenda | 2

Zolang ik me kan herinneren houd ik van klassieke muziek.
Dat is verwonderlijk, aangezien die liefde mij niet met de paplepel is toegediend. Het enige klassieke werk waarvoor mijn vader enigszins warmliep, was ‘De Barbier van Sevilla’ van Rossini. Echter, wanneer de opera via de radio werd uitgezonden, herkende hij die niet eens!
Voor mij dus geen Paul Anka, Elvis Presley of Cliff Richard, al schreef ik hun namen, vergezeld van die van een rits collega-popzangers, in hoofdletters op de omslag van mijn agenda. Klasgenoten zouden vreemd hebben opgekeken, als daarop de namen van componisten zoals Beethoven en Rachmaninov hadden geprijkt.
Al ben ik geenszins afkerig van hedendaagse popmuziek, mijn liefde voor de klassieke componisten ligt nog altijd stevig verankerd.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Arenda of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »