Schrijf mee!
« »

Mensen

Opbeurende mededeling.

8 september 2012 | 120w | Gavi Mensch | 3

Doodgaan is over het algemeen minder pijnlijk dan geboren worden!
Heel veel mensen sterven prachtig, rustig, pijnvrij, met liefhebbende mensen om hen heen. Of ze sterven zonder het te weten. Dat is een mooie dood, voor de dode!
De handen die ik vastgehouden heb bleven warm tot aan het moment van loslaten.

Het idee dat sterven vreselijk is wordt ingegeven door angst voor het onbekende, door het verdriet over achterblijven.
Maar wel kijken naar films met veel pijnlijk eenzaam stervende slachtoffers?
Kinderen, jonge mensen en slachtoffers zijn wat mij betreft de enige echt betreurenswaardige doden!

Het moeten leven is voor sommige mensen erger dan het sterven.
Ik ben ooit gereanimeerd, ik weet uit ervaring dat doodgaan een prachtige ervaring is.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Gavi Mensch of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »