Schrijf mee!
« »

Communicatie, Mensen, Politiek, Studie & werk

Gebouwen kunnen er ook niets aan doen

25 januari 2012 | 120w | André Verschoor | 3

Ineens staan de kranten er vol van. Leegstand. Kantoorkolossen in koude kwadranten op winderige bebouwde weilanden. Het is te zien dat de gebouwen zijn gebruikt. Soms zijn ze netjes schoongemaakt. De grassprieten tussen de 75 lege parkeervakken verraden echter dat dit bedrijfsmiddel is afgestoten. Maar hoe bijzonder is het eigenlijk? Jaarlijks worden duizenden pc’s, bureaustoelen, kopieerapparaten, ladenblokken, perforators en kalenders weggegooid omdat ze uit de mode zijn, versleten of gewoon eenvoudig afgeschreven. Het gebouw echter mag niet weggegooid. Dat moet blijven. Voor eeuwig. Met veel moeite, bloed zweet en tranen hebben de bouwvakkers de materialen in elkaar getimmerd. Ze hebben gewerkt aan een bedrijfsmiddel dat nu aan het eind van de levensduur is. Iets te vroeg, dat dan weer wel.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van André Verschoor of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »