Schrijf mee!
« »

Communicatie

Feit #WOT8

23 februari 2012 | 120w | Carel de Mari | 1

Wat we als feit ervaren is vaak niet meer dan iets dat we zo willen zien dan wel een met overtuiging gebrachte stelling. Kranten staan er vol mee, televisie- en radioprogramma’s doen hier niet voor onder. Politici en opiniemakers bedienen zich van deze techniek om hun meningen te onderbouwen. En we bezondigen ons allemaal wel eens aan dit fenomeen, veelal onbewust. In de NRC Next staat al enige weken een rubriek waarop de zogenaamde feiten op hun houdbaarheid worden onderzocht. En, laat ik het maar meteen verklappen, slechts zelden wordt een als feit gebrachte stelling ook bij nader onderzoek niet onderuit gehaald kan worden. Dat het op basis van dit soort feiten gevaarlijk is beleid te formuleren behoeft geen betoog.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Carel de Mari of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »