Schrijf mee!
« »

Natuur

De Overlegvogel

13 juli 2012 | 120w | Defrysk | 5

Overlegvogels hebben een lastig bestaan. Van nature zijn ze geneigd te overleggen met hun soortgenoten over de precieze positie van elkaars broedplaats. Er is ook een speciaal ras overlegvogel die bemiddelt tussen de vogels die willen overleggen waar eieren te leggen. Vanmorgen zag ik een donkere bemiddelaar tussen twee overlegvogel-paartjes. Het dier liep onvermoeibaar heen en weer op een strakgespannen waslijn. Hij kwetterde sussend naar de kibbelende paartjes die het niet eens konden worden. Na een half uur overleg vlogen beide paartjes tevreden weg. Blijkbaar was men eruit gekomen. En mocht dat niet zo zijn, dan kibbelen ze morgen vrolijk verder en misschien dat onze bemiddelaar, ook wel bekend als de Kofi Anan-vogel, dan wel succes heeft met zijn bemiddelingspogingen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »