Schrijf mee!
« »

Natuur

De dood van het Woud

28 november 2012 | 120w | Hay van den Munckhof | 3

Die zomernacht beroerde een zachte bries de boomtoppen. Met de ritselende bladeren speelde een volle maan haar spel van licht en schaduw. Bemoste stammen kwamen tot leven en gaven dode takken nu eens het aanzien van een glinsterend zeilschip, dan weer van een dode sprinkhaan.
Onder blad en schors wriemelde overal het leven. Mieren volgden in een zenuwachtig ritme hun routes. In elegante bochten golfde een duizendpoot langs hen heen.

Toen klonk een zwak gerommel, als van een ver onweer.
Als een enkel wezen stortten de mieren zich op de toevallige passant en beten zich in hem vast. Even later waren er minder mieren, maar geen duizendpoot meer.
Zo begon de fluistering van de dood haar reis door het Woud.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Hay van den Munckhof of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

14 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »