Schrijf mee!
« »

Fictie

Woorden in Wonderland

9 november 2011 | 120w | Ineke Wolf | 1

Dit is het land van taal. Hier beminnen zinnen elkaar en raken zij bezwangerd van woorden die worden geboren uit een banket van letters.
In dit woordenwonderland vinden strafregels geen bestaan en ook wanklanken komen niet door de taalbarrière.
Elke dag opnieuw is er een onbeschreven blad waarop woorden – zo zinstrelend als woorden maar zijn kunnen – gerangschikt worden tot een tableau vivant. Interpunctie zorgt voor afscheiding en samenhang.
Elk woord van naam is zelfstandig en beklimt trappen van vergelijking enkel om neven te schikken.
Wederkerend werken woorden in aanvoegende wijs, meestal wensend, nooit lijdend.
In dit land van taal willen woorden wonen, hebben letters pret en zijn regels altijd bij zinnen.
Hier is geen woord teveel, en niets blijft ongezegd.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Ineke Wolf of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

8 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »