Schrijf mee!
« »

Communicatie, Eten & drinken

Lettervermicelli

29 augustus 2011 | 120w | DeKoopman | 0

Ik bestelde tomatensoep à la crème, pizza spinaci en alvast appeltaart met slagroom toe. Uitgehongerd was ik. Ik zou meer krijgen dan ik gevraagd had: niet alleen voedsel voor mijn maag, maar ook voor mijn brein.

Het begon met de lettervermicelli in de soep. Dat was het begin van een voortschrijdend inzicht, iets dat ik onbewust wist. Pizza was eigenlijk een grote letter o. Appeltaart vormde met een beetje fantasie een a.

Ook met taal moet je koken. Ideeën laten borrelen. Klanken combineren als smaken. Verrassen met vernieuwingen. Elke zin is een hap, elk hoofdstuk een gerecht, elk boek een volwaardige maaltijd. De lezer moet dineren, consumeren, verteren en verlangen naar meer. Mijn keuken bestaat uit alles om me heen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van DeKoopman of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »