Schrijf mee!
« »

Eten & drinken, Liefde

Culinariteit

29 augustus 2011 | 120w | DeKoopman | 0

Voorbereiding is nodig. Juiste hoeveelheden, op het geschikte moment, onder optimale omstandigheden. Maar dat alles gaat meestal ondoordacht, onopgemerkt bijna. Dan is er de vonk: het onomstotelijke begin. Boter verkent vlees. Water omhelst pasta. Kruiden hechten zich aan groente. Pollepels roeren in saus.
Het suddert. Borrelt. Kookt.
Hitte is mooi. Hitte is veelbelovend. Hitte brengt altijd verandering.
Hij proeft alvast. Een smaakexplosie. Bevrediging der smaakpapillen. Een slok wijn maakt het af.

Het had zo perfect kunnen zijn. Ze is te laat. Dan een bericht dat ze helemaal niet meer komt. Zijn eigen bord raakt leeg, het hare koelt af. Als het blijft staan, zal het koud worden, uiteindelijk bederven, en ongedierte aantrekken.

Zo had hij zich deze date niet voorgesteld.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van DeKoopman of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »