Schrijf mee!
« »

Communicatie, Fictie, Poëzie

Ik fluit

22 december 2011 | 120w | Iris van der Putten | 1

Zolang ik je niet nodig heb, verdwijn je in deze doos van zuurvrij papier. Hup, spring er maar in. Als ik fluit, kom je te voorschijn. Precies, als een duveltje uit een doosje. Ik sluit je niet op, maar berg je tijdelijk weg. Je bent niet alleen in het donker. Er zitten verlichte ideeen, vluchtige gedachten, grove beledigingen en oorspronkelijke liefdesverklaringen bij. Je wordt omringd door banaliteit en orginaliteit.

Kijk goed rond, maak hier en daar een praatje, misschien maak je vrienden. Laat je niet kisten door oprispingen of grappig bedoelde opmerkingen. Je bent enig in zijn soort. Een parel voor de zwijnen. Je bent mijn meest uitgemolken stoplap of meest briljante gedachte. De tijd zal het leren. Ik fluit.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Iris van der Putten of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »