Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Natuur

Hollandse zomer

25 juni 2011 | 120w | Carel de Mari | 0

Tropical Saturday. De posters beloofden een prachtig feest. In het hele oude centrum van het stadje waren activiteiten gepland. Een soort zomercarnaval, zoals we dat uit de Maasstad kennen, zou voorbij trekken. Kleiner, dat natuurlijk wel, maar toch. Muziekorkesten en bandjes zouden op verschillende plekken hun kunsten vertonen. En zeemanskoren natuurlijk, het eigen koor en twee uit de omliggende gemeenten.
Een drumband paradeerde door de winkelstraten. Op de brug was een beachvolleybalveld aangelegd, dat had nog een vrachtauto of twee vol zand gekost. Maar er speelde niemand. De weergoden hè, het organiserend comité was vergeten met hen sluitende afspraken te maken. De temperatuur kwam niet boven de vijftien graden en het miezerde onophoudelijk. Het publiek bleef weg, het was juni.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Carel de Mari of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »