Schrijf mee!
« »

Eten & drinken, Mensen

Bij het natafelen

6 april 2011 | 119w | Heinrich von Wahlhoff | 0

’s Avonds, iets voor twaalven. In de afkoelende zomerse berglucht staan drie mannen en een vrouw wankelend op, de mannen iets wankelender dan de vrouw. Een lege fles vodka rolt bij het veroorzaakte tumult van de tafel af.

De groep verspreidt zich. De oudste man loopt met de vrouw, zijn vrouw, al snel het beeld uit, zodat niemand behalve de vrouw ziet hoe de man de bocht niet redt en, hoewel lopend, halsoverkop in de heg belandt, er de volgende dag een pijnlijke schouder aan overhoudend.

Drie uur eerder schuiven vier onbekende mensen in een overvol restaurant noodgedwongen aan bij dezelfde tafel. Wanneer een van hen de anderen wat te drinken aanbiedt, ontstaat er al snel een geanimeerd gesprek.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Heinrich von Wahlhoff of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »