Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Politiek

Bevrijding

5 mei 2011 | 120w | Carel de Mari | 0

Geen bergen zonder dalen. De medaille heeft altijd een keerzijde. En zo leerden we van de tweede wereldoorlog dat vrijheid heel belangrijk is.
Wat we niet direct leerden en wat nog steeds voor velen heel moeilijk is, is dat je vrijheid moet geven. Gun anderen het leven in te richten zoals hij of zij dat zelf wil. Goed, binnen algemeen aanvaarde kaders, ook wel wetten genoemd. Maar met respect voor andermans levenswijze, geloofsovertuiging, ras of sexuele geaardheid.
Zolang je vrijheid neemt omdat het jou nu eenmaal goed uitkomt zadel je een ander op met onvrijheden. Zie wat er in Nederland gebeurt!
Nog steeds geven mensen in deze wereld hun leven voor vrijheid, vrij van onderdrukking, minachting, slavernij, vrijheid van meningsuiting.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Carel de Mari of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »