‘Goedemiddag, een pilsje en een koffie.’
‘Voordat u ook maar een poging waagt iets te bestellen is het van belang dat u zich houdt aan de huisregels – had ik al gezegd dat u mocht gaan zitten, op mijn stoelen en aan mijn tafel? Goed, dan ga ik nu verder…
Het is verboden om langer dan een kwartier over een consumptie te doen. Binnen deze tijd bestelt u, uiteraard vriendelijk, een volgende consumptie of u betaalt en sodemietert op. Koffie schenk ik niet met deze hitte, het is hier geen tropische koffieplantage.’
‘Nou ja! “Kom, we gaan.”’
‘Dat is dan 20 euro.’
‘Waarvoor?’
‘Mijn tijd.’
‘Tijd? Het terras is leeg!’
‘Mensen weten gezelligheid niet meer te waarderen – vergeet de fooi niet.’


Niet de fooi vergeten, hè, Han!
Goed het woord verwerkt.
Levja. Haha, ik ben keihard weggerend. Dank je.