Schrijf mee!
« »

Natuur

Hyles euphorbia

31 januari 2023 | 120w | H2OWritez | 3

Het is in de Lage Landen helaas een zeldzaamheid. Dat moet ik je alvast verklappen.
De Hyles euphorbia, of in goed Hollands de wolfsmelkpijlstaart, is al langere tijd slechts een bezoeker van ons land.
Net als de meeste toeristen blijven deze vlinders hier niet lang, en gaan graag naar ons kustgebied. Daar zijn namelijk de meeste waarnemingen.
De rupsen van deze vlinders doen zich vooral tegoed aan wolfsmelk – vandaar de naam -, maar ook druif en fuchsia staan op het menu. Met rode pootjes, een lange rode streep over hun rug, en zwarte banden met gele stippen, zien deze rupsen er prachtig uit.
Vast een waarschuwing voor insecteneters. En terecht, volgepropt met giftig wolfsmelkblad, is dit dier vast geen aanbevelingswaardige snack.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van H2OWritez of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »