Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen

Lady Jane – Brian Jones

19 mei 2022 | 120w | Han Maas | 2

Voor vier gulden en vijfennegentig cent kocht ik als Stonesfan van het eerste uur het singletje ‘Lady Jane’. Veel bandopnames, lp’s en cd’s later eindelijk naar een concert van de beste band ooit. Wel duur… Voor het laatste concert, een aantal jaren geleden, lukt het me niet een kaartje te bemachtigen op het overspannen internet.
Ook nu weer niet. Dat wil zeggen: een kaartje voor – omgerekend – vierhonderdenvijfennegentig gulden is weer eens een andere grens die wordt overgeschreden.
Bij een zestigjarig jubileum hoort een navenante prijs: ‘This could be the last time.’ Wat ik op 13 juni doe? ‘I will humbly remain and pledge myself to Lady Jane.’ Ik luister dan naar het virtuoze gitaarspel van een voormalig boegbeeld: Brian Jones.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »