Schrijf mee!
« »

Mensen, Studie & werk

Met mijn neus erbovenop

22 november 2021 | 120w | AliceHuiberts | 4

Zij verenigde haar kwaliteiten in één beroep: naast leraar was zij verpleegkundige en dierenarts. Dat laatste gaf iets extra’s aan haar lessen tijdens de opleiding tot doktersassistente. Eens per week kwamen wij als volwassen leerlingen samen voor een dag onderwijs.

De slager, waar een van mijn medestudenten had gewerkt, slachtte zelf. Dierlijke organen zijn vergelijkbaar met die van de mens, de afmetingen verschillen nogal.
Op verzoek van de leraar werden eens de lymfeklieren van een lammetje meegebracht naar de les, een paar maanden later volgde een koeienhart. Het werd met zorg opengesneden, de levenloze kamers, ventrikels, en aorta gaven ons een bloederig inkijkje in de materie.

Door reacties van medestudenten was ik op die momenten blij niet te kunnen ruiken.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van AliceHuiberts of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

10 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »