Schrijf mee!
« »

Fictie

Laten mieren ook scheten?

21 oktober 2021 | 120w | Cesar Noordewier | 1

Hetty beroept zich altijd op haar intuïtie. Ze zit er opvallend en aanwijsbaar vaak naast met die intuïtie. Een terechtwijzing heeft bij haar geen enkele zin, want daar reageert ze weer uitgesproken intuïtief op. Maar er verschijnen pas echt donkere wolken wanneer ze haar fouten intuïtief probeert weg te moffelen. Dan slaat de chaos genadeloos toe. Alles wat niet van graniet gemaakt is, spat dan uiteen, smelt weg of verbrokkelt tot een caleidoscopische nachtmerrie, waar verliezers de enige winnaars zijn. Dan mag je blij zijn dat we muziek hebben ontwikkeld, die de dictatuur van de intuïtie en de gemakzucht van de oerdriften doet verdampen. Muziek kan zelfs de wanhoop en radeloosheid van de mens tot het formaat van mierenscheten reduceren.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Cesar Noordewier of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

8 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »