Schrijf mee!
« »

Fictie

Het kleinkind

30 mei 2021 | 120w | Luc Verschuren | 0

Zijn invloed aan het hof was onmiskenbaar. Hij was de beoogd geestelijk leider tot een revolutie roet in het eten gooide. Nog voordat hij vermoord werd in 1918 drukte hij zijn zoon Dmitri op het hart hun achternaam te veranderen.
Al vroeg viel het bijzondere talent van de blonde jongen op tussen alle anderen. Vanuit de KGB maakte hij al snel carrière en langzaam aan werd zijn doel steeds duidelijker. Tegenstanders werden meedogenloos uit de weg geruimd. Of het nu in het binnen- of het buitenland was, dat maakte niet uit. Vergiftigd of opgesloten in Siberische strafkampen. Knalhard elke betrokkenheid ontkennen dat ging al jaren goed.
Wat zou zijn grootvader trots zijn geweest hem hier aan de macht te zien.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Luc Verschuren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »