Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

Doe het zelf

13 oktober 2021 | 120w | Luc Verschuren | 1

Het aantal is voornamelijk de laatste jaren flink toegenomen tot een slordige tweeëntwintig procent van de meerderjarige medelanders. Teleurgesteld in vroegere partners of de mens in het algemeen lijkt menig hart van een alleengaande op een woestenij. Geheel (on)terecht wordt vaak het stempel van mislukkeling gedrukt op leven in een eenpersoonshuishouden. Er blijken overigens meer mannen alleen te wonen dan vrouwen.

Dikwijls wordt er wat argwanend gekeken naar een vrouw alleen terwijl een alleenstaande man kennelijk minder vragen oproept. Met de opkomst van sociale media is het aantal alleengaanden niet afgenomen terwijl de naamgeving van het fenomeen dit toch zou doen vermoeden. Als voldongen ervaringsdeskundige ben ik van mening dat deze trend zal continueren, maar of dat wenselijk zal zijn?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Luc Verschuren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »