Schrijf mee!
« »

Fictie

De gynaecoloog

20 april 2021 | 120w | Berdien Blaak | 2

Hij is sinds mensenheugenis de gynaecoloog van dit ziekenhuis, een iconisch figuur voor de vrouwelijke helft van het stadje. Binnen de muren van zijn werkplek valt zijn naam ook vaak, maar dan vanwege zijn uitspraken. Zijn meest herhaalde, ‘Ik zie door de vleesbomen het bos niet meer’, kenmerkt zijn visie op zijn cliënten en hoe hij te werk gaat. Of tekeer gaat, als je het laatste nieuws mag geloven. Brallende grappigheden over baarmoedermondkapjes, eierstokstaartjes en buikwandelroutes schallen door de ziekenhuisgangen.
Laatst betrapte ik hem op een overmoedige ingreep op andermans terrein, volgens hem een lateraal uitstapje. Een ‘liesbreukoperatietje’ met buikwandplastiek bij een jonge vrouw zonder gynaecologische klachten.
Ik schaam me kapot voor die kerel. Het gaat een keer goed fout.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Berdien Blaak of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »