Schrijf mee!
« »

Cultuur

’t Okshoofd – Amsterdam

29 september 2020 | 120w | Han Maas | 1

De portier – ‘Matje’ – moest je niet vergeten een fooitje te geven, anders kwam je er nooit meer in. Later is hij er neergeschoten.
Entree vijf gulden, inclusief drie consumptiebonnen. Kroketten, met mosterd uit een grote pot waar iedereen met z’n handen aan zat. Bekende musici kwamen er na hun concert. ‘Go back Jack do it again’ uit de speakers.
’t Okshoofd, studentensociëteit aan de Herengracht in Amsterdam. We liepen door de regen vanaf het Leidseplein erheen. Het zal ook weleens droog zijn geweest, maar dat hielden we het daar nooit. Een gulden apart in een broekzak, voor de nachtbus als het licht werd. Studenten, werkenden, ‘werkzoekenden’. Drum, Samson, Mascotte. Joints en verboden ‘snoepjes’ voor de liefhebber.
‘Beter langharig dan kortzichtig.’

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »