Schrijf mee!
« »

Mensen, Natuur

Succesjes

5 juni 2020 | 120w | tslinger | 5

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst.

Tijdens therapie doorloop je enkele experimenten waarvan gehoopt wordt dat er eentje een nuttige uitwerking op je gemoedstoestand heeft. Een zo’n oefening is: sta eens stil bij wat je bereikt hebt in het leven, schrijf je successen op.
Dus daar zit ik weer met mijn kladblokje en schrijf plichtsgetrouw de punten op die anderen bestempelen als een succes. Intussen voel ik alleen de schaduw van de verzameling mislukkingen, tekortschietingen en verliezen zwarter en verstikkender houvast vinden rond mijn ruggengraat.

De planten die ik uit zaadjes kweekte zullen nooit bloeien, omdat ik even een nacht niet op de slakken lette. Ik schrijf op: ‘plantjes gekweekt’, de schaduw fluistert ijzig: ‘dood’.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van tslinger of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »