Schrijf mee!
« »

Column, Cultuur, Maatschappij, Studie & werk

Pastoraal ongemak

6 januari 2020 | 120w | Luc Verschuren | 5

Ik geef het je te doen. Van alle beroepen die je kunt kiezen zou dat van aalmoezenier een van de laatste zijn. Of je nu gelovig bent of juist niet, aankloppen bij de aal doen velen.

Niet verwonderlijk natuurlijk, behalve de geheimhoudingsplicht en het feit dat enkel verantwoording is af te leggen aan de kerk, vormt het de basis voor iets wat gezien wordt als vertrouwensband.
Ook niet vreemd wanneer ontslag dreigt als je niet (langer) in topconditie bent voor je functie als militair, bewaarder, politie-ambtenaar, of wat dan ook. Tel daarbij op de bedroevende bezoldiging dan is het aanhoren van wat er zoal tussen de oren zit bij menigeen beslist niet mijn ding. Ik heb het geduld waarschijnlijk niet.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Luc Verschuren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »