Schrijf mee!
« »

Column, Communicatie, Maatschappij, Mensen

Een aalmoezenier als geen ander!

11 januari 2020 | 120w | tiny | 2

Verplichte retraite in een klooster, indoctrinatie?
“We gaan in een kring op de grond zitten, da’s gezelliger” zei André en hij stak van wal.
De afkeurende blik van onze leerkracht hadden we onmiddellijk opgemerkt. We zwegen wantrouwend. Elke verkeerde beweging of antwoord zouden we later moeten bekopen. Ze stond achteraan, gretig te noteren om straks de nonnen te briefen.
De aalmoezenier vertelde over bizarre ontmoetingen, levensverhalen, hoe hij op allerlei plaatsen kwam, al liftend. De leerkracht snoof van verontwaardiging, we dempten onze lach.
‘s Middags zette hij haar beleefd het klaslokaal uit. We adoreerden hem.
Deze goedhartige man vormde een verademing voor onze absurd strenge opvoeding.
Een bezielende persoonlijkheid, of hoe één mens een ware verandering teweegbrengt. Charisma van Jezus?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van tiny of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »