Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

De minderheid

28 augustus 2020 | 120w | Luc Verschuren | 5

Vaak valt te lezen, de minderheid. Reden om dat fenomeen eens nader te bekijken. De minderheid dat zijn bijvoorbeeld de mensen die arm zijn. Zij zijn met vele. Toch is deze minderheid in getal tevens bijna de meerderheid van de wereldbevolking. Ook absurd rijk is duidelijk een minderheid. Minder dan 50 mensen wereldwijd zijn dermate rijk dat ze het geld nooit meer op krijgen in het leven dat ze hebben.

Om minderheid nog duidelijker te maken, blanke mannen en vrouwen vertegenwoordigen ontegenzeglijk een minderheid. Wereldwijd is de blanke mens namelijk zwaar ondervertegenwoordigd, slechts 9% van de wereldbevolking heeft een blanke, niet gekleurde huid. Zwarte Piet is een figuur binnen een minderheid die wordt aangevallen door een meerderheid. Vreemd, niet waar?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Luc Verschuren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »