Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

Werk aan de winkel

14 februari 2019 | 120w | Berdien Blaak | 2

Wie heeft er nooit een tijdelijk baantje gehad, voor het geld of om de sociale dienst te ontwijken.
Een van mijn tussendoortjes was bij V&D gedurende de sinterklaas- en kerstdrukte, op de afdeling Linnengoed.
Hoe interessant om te ervaren dat er geboren verkopers zijn, met hun bijzondere interacties en eigenaardigheden. In dit geval een schelle matrone en een schriel heerschapje. Zij was van de handdoeken, hij van het beddengoed.
Van de een kreeg ik heimelijke instructies om alle verkopen aan te slaan bij ‘handdoeken’, van de ander moest ik altijd ‘beddengoed’ kiezen. Dit ging gepaard met stiekem gepruts aan de kassa door henzelf.
Daar ontdekte ik mijn eigenzinnigheid, maakte consequent mijn keuze zoals het hoorde. Met een ontzettend beleefde glimlach.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Berdien Blaak of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »