Schrijf mee!
« »

Communicatie

Vol verwachting

17 september 2019 | 120w | cora leek | 2

Ze kijkt verbaasd, onze zwangere schoondochter.
‘Maakten ze vroeger geen echo’s?’
Inderdaad, alleen pretecho’s waren een optie als je het geslacht van je baby wilde weten. Er waren wel wat testjes mogelijk als je tot een risicogroep behoorde. Bijvoorbeeld als je een oude aanstaande moeder was of in geval van erfelijke afwijkingen.
’s Nachts droomde ik van roodharige tweelingen en kleine monsters. Overdag koesterde ik de illusie dat ik een knappe, prachtige zoon zou baren. Over meisjesnamen konden we het niet eens worden.
Na maanden van gespannen verwachting lag daar een onooglijk, verfrommeld, huilend hoopje in de wieg. Ik moest mijn beeld van een prinsenkind, wat zeg ik, een koningskind, bijstellen.
Maar vanaf de eerste dag stal hij mijn hart.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van cora leek of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »