Schrijf mee!
« »

Communicatie

Signaal in stilte

12 april 2019 | 120w | arjan van essen | 4

Ze hebben elkaar op een schrijfforum leren kennen. De mooie zinnen van de ander leren waarderen. Al schrijvende nogal wat mooie raakvlakken ontdekt. Raakvlakken die soms raakvlaktes blijken. Boeiende gesprekken gevoerd. Allemaal digitaal. Totdat ze afspreken op Amsterdam Centraal. Een kwartier voordat ze elkaar daadwerkelijk ontmoeten, stuurt hij een berichtje. Met de vraag: ‘Wat als we de eerste anderhalf uur helemaal zwijgend doorbrengen?’ Zij gaat akkoord. Dan vindt de ontmoeting plaats. Lichamen kunnen aan elkaar wennen zonder dat er woorden tussen zitten. De manier van lopen, de geur en de energie van de ander heeft vrij baan. Hoewel allebei woordkunstenaars, is deze zwijgende ontmoeting de meest sprekende kennismaking ooit. Het wezen van de eerste ontmoeting blijkt zinloos het meest zinvol.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van arjan van essen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »