Schrijf mee!
« »

Cultuur, Familie, Liefde, Maatschappij, Mensen

Moederdag is voor álle moeders

10 mei 2019 | 120w | Han Maas | 1

Liefde laat zich niet vangen in een dag. De commercie speelt indringend in op Moederdag, gezien het aantal e-mails dat ik als – inmiddels – wees krijg.
Mijn moeder had het echt niet door als ik haar om een fotootje vroeg en dat op school op een stuk papier plakte. Met olieverf schilderde ik onherkenbare bloemen rond haar lach.
Ik vraag me af, zou ik minder van mijn moeder hebben gehouden als zij dat niet-biologisch was geweest? En andersom natuurlijk.
De Belgische schrijfster Saskia de Coster pleit voor een ‘niet-biologische-ouderdag’. Zij is de niet-biologische moeder van een kind. Maar wel moeder! Waarom zou je ergens diversiteit gaan creëren waar eenheid bestaat: de onvoorwaardelijke liefde tussen ouder en kind.
Alle moeders: Liefdevolle Moederdag!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »